Bra bostad åt alla (LL)
Bra bostad åt alla
Ett bra och tryggt boende som inte kostar för mycket är jätteviktigt.
Det måste byggas fler bostäder, särskilt hyresrätter.
Både i Visby och på andra orter.
Regionen och Gotlandshem måste göra mer för att alla ska ha en bra bostad.
Staten ska vara med och betala med hjälp av våra skattepengar.
Vänsterpartiet tycker att det är viktigt att bevara stränderna.
Inga hus ska byggas nära stranden.
Där ska alla ha rätt att promenera fritt.