Energi

Pressmeddelade: Vänsterpartiet välkomnar riktlinjer för fler solceller

Idag  på regionstyrelsens sammanträde har Region Gotlands riktlinjer för investering av solceller antagits.

I början av mandatperioden lade Vänsterpartiet en motion om en plan för investering av solceller på Region Gotlands byggnader. Motionen bifölls av både regionstyrelsen och regionfullmäktige  och  Sedan dess har väntan varit lång.    – Jag är glad att vårt förslag äntligen omsatts i konkret handling, säger Saga Carlgren, Vänsterpartiets oppositionsråd i regionstyrelsen.

Mer information:                                                                            Förslaget till riktlinjer för ”Investering i solceller på Region Gotlands fastigheter för minskad klimatpåverkan” går att läsa här: https://gotland.se/115419

Kontakt:                                                                                                         Saga Carlgren, Vänsterpartiets regionråd i opposition    Telefon: 0498-26 99 08