Varför bryr sig inte M?

Jag har ställt en enkel fråga till Moderaterna och Jesper Skalberg Karlsson. När ser regeringen och SD till att våra biljettpriser med färjan är på en rimlig nivå?
Danmarks regering har skyddat sina landsmän på Bornholm. Ökningen där är 4 procent, enligt Radio Gotland. För oss är ökningen generellt 50 procent under samma period. När tar vår regering samma ansvar för oss? När når du resultat Jesper?
Svaret på min fråga från honom är mer kärnkraft. När sänker regeringens kärnkraftspolitik våra biljettpriser? Sker det före sommaren eller när händer det?
Jesper och Moderaterna vill sänka dieselpriset i lantbruket. Det gäller alla lantbrukare i Sverige. Det betyder att gotländska lantbrukare inte kompenseras gentemot sina konkurrenter på fastlandet. De ökade transportkostnaderna som försämrar konkurrenskraften består även med Moderaternas och SD:s dieselpolitik.
Jesper säger att Sverige har en stark regering med stöd av SD. Varför används inte styrkan till att ge Gotland rimliga villkor och likvärdiga möjligheter som andra delar av Sverige? När skjuter regeringen till mer pengar till rimliga biljettpriser? Sker det före sommaren?