Varför gynna de redan rika?

Vid regeringens budgetbeslut i höstas bestämde man att sänka skatten för höginkomsttagare. Bara de som tjänar mer än 50 000 kronor i månaden fick sänkt skatt, med en tusenlapp varje månad.
Det är regeringen och SD:s politik. Varför är det viktigt för SD att gynna de rika? Dessa pengar skulle kunna användas till annat. Vänsterpartiet föreslog i höstas att man i stället ska använda pengarna till skolan, vården och omsorgen och att hjälpa vanliga hushåll som har det tufft i krisen.
Om alla dessa miljarder i stället delats ut till landets kommuner och regioner hade Gotland fått ungefär 70 till 80 miljoner kronor extra att använda till vår välfärd.
De hade kunnat förbättra anställningsvillkor och kvalitet inom vård och omsorg, eller till andra viktiga verksamheter hos oss. Andra lämpliga alternativ är att förbättra de ekonomiska villkoren för de mest utsatta i Sverige och på Gotland. Höjt underhållsstöd, rejält och permanent höjda bostadsbidrag, ökat barnbidrag och till olika typer av sociala insatser är exempel på åtgärder man kunde valt.
Varför väljer SD att använda 13 miljarder till sänkt skatt för de som tjänar mer än 50 000 i månaden? Varför denna prioritering? Kommer man i kommande budgetar fortsätta att gynna de rika på vanligt folks bekostnad?