Välfärd att lita på (LL)
Välfärd att lita på
Livet är olika för alla.
Några är friska hela livet – andra inte.
Men vi har alla samma behov när vi blir sjuka eller skadar oss.
Vi har också alla samma behov av mat, bostad och kläder.
Vi behöver alla någon som bryr sig om oss
och vi behöver alla känna oss trygga.
Vi behöver vara säkra på att kunna få hjälp när vi inte klarar oss själva.
Vi betalar alla skatt, och dom pengarna ska
gå till det vi alla behöver.
Det ska vara rättvist och tryggt.
Vården. Skolan. Arbetsplatsen.
Hemma och ute i samhället
de ska alla vara platser där du kan vara trygg
LSS är jätteviktigt för att det ska fungera för alla.