Miljön (LL)

Miljön

Det ska vara lätt att göra rätt.
Vi är bra på att sortera våra sopor.

Vi är bra på vindkraft och solenergi.

Vi är bra på att ta hand om känslig natur.

Men vi kan bli ännu bättre.

Vi kan till exempel äta mindre kött.

Vi kan spara mer på vattnet.

Vi kan bygga fler cykelbanor.

Vi kan köpa mer frukt och grönsaker som odlats på Gotland och mindre som fraktats från länder långt bort.

Vänsterpartiet vill att Region Gotland tar fram fler förslag, så kan vi alla hjälpas åt ännu mer.

Kopiera länk