Vi är Vänsterpartiet på Gotland

Vi är Vänsterpartiet Gotland, ett antal fritidspolitiker som av vilja och intresse ägnar vår lediga tid åt kommunalpolitik på Gotland. Vi är inga proffstyckare, inga åsiktsmaskiner. Vi är vanligt folk med olika bakgrund. Kvinnor, män unga och äldre. En rätt brokig skara från stad och land, med olika utbildning och yrke.
Helt vanligt folk som vill förändra och förbättra tillvaron för invånarna på Gotland, men självklart också i Sverige och resten av världen.

Vi vet att vi har en bra politik och bra personer som kan vara med och ta ansvaret i så kommun som i riket. Vi vill, vi kan och vi tänker arbeta för förändring. Det vi inte tänker förändra, är just det att vi är vanligt folk. Människor som kan och vill lyssna på andra runt omkring för att ta beslut som är så bra som möjligt för många.

Men alla kommer inte att tjäna ekonomiskt på en Vänsterpartistisk politik.
Alla är dock vinnare i ett mer jämställt, solidariskt och klimatsmart samhälle.

Dom som tjänar allra mest, dom som äger de största och dyraste fastigheterna, dom som letar kryphål i lagarna för att slippa undan sina skyldigheter inför sina anställda, ja några av dessa kommer inte att älska oss så mycket.
Men det gör ingenting.

Vi för inte deras talan! Vi bedriver inte deras politik!
Vi är Vänsterpartiet på Gotland, och vi är helt vanligt folk, som arbetar för just helt vanligt folk.

Våra självklara ledord är solidaritet, jämställdhet och rättvisa.

Kom gärna med, hjälp oss förändra och förbättra Gotland, Sverige och resten av världen.

Tillsammans är vi samhället!