Vägtrafik

Hur ska bilar bli mer miljövänliga?
Vi vill att miljövänliga drivmedel
ska slippa skatter.
Vi vill också ge mer pengar
till forskning om miljövänliga drivmedel.

Vill ni höja bensinskatten?
Ja, vi vill höja bensinskatten.
Det måste vi göra
om vi ska minska utsläppen av växthusgaser.
Men vi vill att de människor som måste
åka bil till jobbet
ska få göra högre avdrag på skatten.
Vi vill också att skatten på bilar
ska vara lägre i glesbygden.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *