Mäns våld mot kvinnor

Hur ser ni på mäns våld mot kvinnor?
Vi tycker att mäns våld mot kvinnor
är ett stort problem.
Tiotusentals kvinnor misshandlas varje år
och ungefär 16 kvinnor dödas varje år.

Staten ska ansvara
för att mäns våld mot kvinnor minskar.

Hur ser ni på lagen om våldtäkt?
Det ska vara mannens ansvar
att ta reda på om kvinnan vill ha sex.
I dag måste kvinnan bevisa att hon har sagt nej.
Det tycker vi är fel.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *