Kampanj mot vinster i välfärden

V-logga_CMYK_RodNu startar vi vår kampanj för bättre välfärd utan vinstintresse. Välfärdens resurser ska gå till att vårda, utbilda och ge omsorg. Pengarna ska därför inte försvinna som vinster till ägarna. Snart kommer en utredning som presenterar förslag för att få bort vinstjakten i välfärden. Den är ett resultat av Vänsterpartiets överenskommelse med regeringen och kommer att göra att vinstdebatten drar igång ordentligt igen.

Därför startar vi nu en kampanj mot vinster i välfärden. Vi börjar med utdelning av material/flygblad redan nu i helgen men kampanjen kommer att pågå länge. Du som vill vara med i kampanjen – hör av dig!

Här kan du läsa vårt pressmeddelande som berättar om kampanjstarten och varför frågan är viktig.