Påskägg med framtidstro

HelenInsändare skriven av Helen Kristiansson, publicerad i GT 8/4 och GA 9/4.

Påskägget i år var fyllt av framtidstro, välfärd och lika villkor. Välbehövliga satsningar på dom som har det sämst. Vi i vänsterpartiet är glada åt att vi äntligen fick igenom höjningen med 300:- / barn ett underhållsstöd som bara har höjt en gång under 20 år, då med 100:-.

Insändare skriven av Helen Kristiansson, publicerad i GT 8/4 och GA 9/4.

Kostnadsfria läkemedel och glasögon för barn har också varit viktiga frågor i vänsterpartiets politik. En fråga, som för en ensamstående mamma med flera barn och låg inkomst, kan rasera hela hushållsbudgeten i månader. För oss är det en självklarhet att alla ska lika rätt och möjlighet till hjälpmedel och mediciner.

Vänsterpartiets budget visar på en rättvisa och välfärd för alla. Den visar att vi vill minska inkomstskillnaderna mellan könen, minska löneklyftorna. Många av dom satsningar som nu görs är direkt riktat till kvinnor för att minska dessa löneklyftor. Vänsterpartiet är ett feministiskt parti. Förhoppningsvis kommer vårsolen och ett hopp om framtiden lysa lite starkare hos många kvinnor och barnfamiljer.

Helen Kristiansson ombudsman
Vänsterpartiet Gotland